Ruoka ei ole vain ruokaa, se on myös kannanotto arvokysymyksiin ja vastuullisuuteen. Elintarvikealan uudet trendit eivät ole vain trendejä. Lisäaineettomuus, vastuullisuus, kasvipohjaisuus ja aitous ovat voimakkaasti kasvussa oleva suunta. Me Foodiqilla keskitymme tähän. – Robert Savikko Foodiq CEO Eurooppalaiseen elintarvikealaan sijoitettu pääoma on noussut tasaisesti viime vuosien aikana. Euroopan elintarviketeknologian investointien CAGR luku on + […]
Read articleNews
Sijoita innovatiiviseen elintarvikealan kasvuyhtiöön 9% p.a. osinkotuotolla.
Foodiq Oy tarjoaa mahdollisuuden tuottavaan sijoittamiseen. Foodiq Oy:n järjestää osakeannin, jossa annetaan merkittäväksi korkeintaan 3000 kpl yhtiön uusia B-sarjan osakkeita. Osake-annista saatava, yhtiön kasvun ja kansainvälistymisen edellyttämä rahoitus, käytetään yhtiön laitteistohankintoihin ja myynnin skaalaamiseen. Vuonna 2015 perustettu Foodiq on kasvanut vauhdikkaasti. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli lähes miljoona euroa ja vuonna 2020 ylsimme yli 6 miljoonaan euroon. […]
Read articleWe warmly welcome Manuel to join the team Foodiq as a partner!
A real pioneer in the industry, a well-known expert in R&D, and the founder of MANUMIXX, Manuel Peralta Gutierrez, has joined the Foodiq team. Manuel will be part of developing the new Foodiq UK factory + operations and oversee the whole Foodiq global expansion. – We see that we have an excellent opportunity to serve […]
Read articleKotimaisuus, kuitupitoisuus vai luonnollisuus – mitä suomalainen ruoassa arvostaa?
Kun elintarvikevalmistajana kuuntelemme herkällä korvalla ruokaostoksilla kävijää, voimme varmistua psytyvämme tarjoamaan asiakkaillemme sellaisia tuoteominaisuuksia, jotka ovat kuluttajalle relevantteja. Näin asiakkaamme saavat meiltä kauppojen hyllyille juuri sellaista tarjottavaa, mitä niiltä etsitään. Meillä loppukäyttäjien tarpeet tunnetaan ja voimmekin vastata otsikon kysymykseen: Suomessa arvostetaan tutkimustemme mukaan kaikkia kolmea asiaa! Tutkimuksen kautta tuloksiin Foodiq seuraa herkeämättä niin maailmanlaajuisia ruoan […]
Read articleTutkimme koronakevään kulutustrendit – mikä muuttui, mikä ei?
Kuluttajatarpeiden ymmärtäminen on olennainen osa kaupallisesti onnistunutta tuotelanseerausta. Toteutimme heinäkuussa 2020 tutkimuksen* Makery Oy.n kanssa siitä, miten korona vaikutti suomalaisten kuluttajakäyttäytymiseen ruoan osalta. Samalla saimme arvokasta tietoa myös siitä, kuinka ruokatrendeihin suhtaudutaan tällä hetkellä. Tutkimuksessa selvisi monta yksityiskohtaa korona-ajan ruokatrendien lisäksi mm. siitä, millaisia pakkauskokoja tai makeutusaineita suomalaiset suosivat. Nämä tiedot ovat tärkeänä apuna meille […]
Read articleA new way to eat
For decades, the model of healthy eating that was recommended depended upon a “plate” model in which the plate was comprised of 50% carbohydrates, 25% plants (fruits and vegetables) and 25% protein (meat, fish, and poultry). Times though, they are a changing, and the newer model of healthy eating takes into account not just what’s […]
Read articlePlant based protein vs whey protein – why choose what?
Whey protein has enjoyed a place in the spotlight for decades, heralded as a benchmark of protein quality by athletes and nutrition buffs alike. But times, they are a changing, and plant-based challengers like pea, hemp, and oat protein are popping up left, right, and center. If you dropped into a supplement shop, both in […]
Read article